Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

söndag, september 25, 2005

Bloggare

Så då har man blivit bloggare. Jag har inte läst många bloggar, men Universums tråkigaste blogg fick mig att skratta rejält och jag blev inspirerad. Det går oftast att få in en komisk vinkel på det mesta som händer. Här ska jag försöka posta små funderingar om livet i allmänhet - min specialité är relationer men vi får väl se vad det blir av den varan. Vem är jag? Nästan 35-årig tjej, sambo för tredje gången, bor i lägenhet i centrala Gbg med nyinköpt fritidshus i skärgården som har en köksrenovering på gång. Jobbar med IT-system. Har samlat många vuxenpoäng under sommaren men är ändock ogift och utan Volvo, hund, barn, åldersnoja och radhus (varav jag endast aspirerar att ändra på det första och det fjärde).
Älskar:
- att dansa allt möjligt (helst salsa)
- stora fester
- goda drinkar (hallon!)
- glada, goa vänner
- att diskutera livets stora och små besynnerligheter
- livet vid havet
- att skratta
- att skriva (i väntan på att bokidén förverkligas blir det blogg)
- 80-talsmusik (och dess revival som Mauro Scoccos Kall Stjärna)
-Avigsidan

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home