Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

tisdag, september 27, 2005

Fest

Vi får komma på festen! Hm, det kanske verkar rätt så ytligt att bli så glad över något sådant, men det var idel leende miner. Det finns ingenting som går upp mot en mot en riktigt stor fest. Den innehåller allt jag gillar: god mat och dryck, trevligt sällskap, skratt, dans och (förhoppningsvis bra) musik.

För att sätta detta i lite kontrast fick jag lust att citera (ordagrant) min dagbok från den 21 september 1988, då jag var 17 år: "Något jättetrevligt hände mig. Lisa hade bett mig gå ned till SYO:n och hämta ansökningsblanketter så Karin följde med mig dit och satt och väntade utanför. När jag stod och tittade lite på anslagstavlan så kom någon och gick förbi och försvann, och jag hann precis tänka att det kunde varit Patrik (jag kollade bara i ögonvrån) då personen ifråga stannade ung 4 m senare, gick tillbaka och sa "Hallå Maria". Jag dog nästan, jag fattade inte att det var sant..."

Ibland känns det väldigt bra att bli äldre.