Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

onsdag, september 28, 2005

Ordning

Idag har vi fått ett större skrivbord till sovrummet. Härligt, då kanske man äntligen kan lyckas med att bringa ordning i övriga lägenheten. Jag hör ju till den löjligt positiva kategorin människor som tror att det finns en enkel lösning på allt. Men ibland gör det verkligen det! Så nästa vecka kommer jag gladeligen att rapportera om vårt klanderfria hem, där inget papper ligger oarkiverat, inte ett endaste reklamblad är oslängt, dvs på soffbordet, och alla senaste veckans GP är lästa till sista sidan och snyggt ligger i tidningsstället alternativt i papperspåsen för återvinning. Istället så finns det en prydlig hög med räkningar och obehandlade ärenden på min egna, alldeles nya, sida av skrivbordet. Apropå återvinning förresten - ska man eller ska man inte skölja ur burkar och mjölkförpackningar innan man återvinner dem? Vilket är miljövänligast?

Blev grymt inspirerad av Floor Filler där de dansade Paso Doble. Trots att dansen förmodligen var helt ny för dem ägde de dansgolvet. Jag måste komma ihåg att se veckofinalen i helgen. Gjorde lite tango-, salsa- och sambasteg över golvet i vardagsrummet och drömde lite. Ville så gärna gå en tangokurs i höst, men väntar på att någon riktigt bra danspartner ska bli tillgänglig för detta :)

2 Comments:

  • At 29 september, 2005 08:31, Blogger Drysen said…

    Skulle också vilja kunna dansa. Det vore inte helt fel :)

     
  • At 29 september, 2005 21:45, Blogger Maria said…

    Om du vill börja dansa så gör det nu! Det är när man är i din ålder som man har chansen att bli riktigt bra, och jag har ångrat många gånger att jag inte började när jag var yngre. Jag kan varmt rekommendera salsa, det funkar överallt nuförtiden :)

     

Skicka en kommentar

<< Home