Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

lördag, februari 25, 2006

Gamla låtar i melodifestivalen

Det är alltid kul att titta på melodifestivalen om man kan, och således gjorde jag detta även ikväll i en förhoppning om att det skulle vara lite bättre startfält än förra veckan. Det var det nog, men faktum är att hela 6 av 8 låtar var andra låtar! Niclas Wahlgrens låt var den enda som var bra OCH passerade min originalitetsminiminivå pga sina sköna rytmer. Både Antique, Ricky Martin och Mendez plankades annars rakt av. Var finns nyskapandet, uppfinningsrikedomen? Kikkis låt var nog den som mest av alla var en annan låt men jag har inte kommit på vilken än. Man visste precis hur melodin skulle fortsätta, inga överraskningar och svenska folket älskar det förstås. Nej, var är synth-bidragen, de brukar ju vara så bra? Och vad har hänt med musikaliteten i uttagningsjuryn? För några år sen kändes det faktiskt som om det kommit in lite välbehövt nyskapande i tävlingen, men nu vet jag inte vad jag ska tro...likväl så tittar man på eländet, för man kan inte låta bli...

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home