Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

måndag, februari 20, 2006

Den perfekta mannen 3

Jag vet ju att ni är många därute som med spänning följer nedräkningen av listan över den perfekte mannen! Som ni märker har jag dragit ut på detta ordentligt för att ni ska fortsätta titta in här så ofta som möjligt i förhoppning att förkorta detta ovisshetens lidande. När denna är färdig tror jag, om inte bloggen blir tvungen att läggas ned pga hat-attacker, att börja räkna ned topp-tio-egenskaperna för den perfekta...ja, det får vi se...(ni får gärna önska er).

Nu till den perfekta mannen. Jag har ju förklarat att om man har såna här listor, då är man illa ute, men det finns tre egenskaper man inte kommer ifrån och de kommer nu. Och lägst på topp 3 hittar vi (trumvirvel):

Humor

Egentligen är det ju rätt roligt med folk som inte har humor också, fast inte att umgås med och framförallt inte att leva med.

Alla mår bättre av skratt!

3 Comments:

  • At 21 februari, 2006 09:08, Blogger Roger said…

    Så sant. Gladlynthet över huvud taget tycker jag är vackert (ok, hur mossigt lät det där då...men jag tycker så). Och tillsammans med humor är det fantastiskt - speciellt i den grå vardagen när livet har lite motlut...

    Ser fram emot 2:an och 1:an nu

     
  • At 21 februari, 2006 21:23, Blogger Maria said…

    Livet blir så mycket lättare att leva om man försöker se det positiva/humorn i allt. Det låter klyschigt och naivt men det är jättesant och en del människor skulle verkligen behöva få det inbankat. På jobbet har vi en liten dumstrut som man får ta över när man gjort något klantigt, och skriva på den vad man gjort. Då blir det ju roligt istället :)

     
  • At 14 mars, 2006 13:49, Anonymous Anonym said…

    När kommer 2:an ?



    /PS: Har ny bloggadress...

     

Skicka en kommentar

<< Home