Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

tisdag, januari 03, 2006

Rörigt

I vårt vardagsrum står en gammal fin chiffonjé som är över 100 år gammal, ett släktarv. Och den skulle vara så fin om den fick vara som den var, vacker, pyntad och full av lådor. Men nu råkar det vara så att den står precis där man behöver en avställningsyta, en lagom bit innanför ytterdörren och på en plats som är perfekt att använda då man packar upp efter en resa. Följaktligen finns just nu på denna chiffonjé (och jag skojar inte):
* 11 st CD-skivor uppdelade på två högar
* En samlingsbox med 3 karaoke-DVD som jag fick i julklapp
* Fem böcker med alltifrån blondinskämt till Da Vinci-kodens lösning och Kakuro
* En cigarrtändare
* En mjuk liten groda som börjar snarka om man trycker på den högra foten
* Ett julkort på mina brorsbarn
* En indisk tvålkopp med en tillhörande ouppackad tvål från Body Shop, som luktar jordgubb
* Dagens G-P, uppvikt ungefär halvägs igenom del 1
* En hög med räkningar och meddelanden från postorderklubbar där man måste avsäga sig något om man inte vill få det automatiskt
* Ett hemmagjort julpynt i formen av en gran med lysdioder som har lagt av och följaktligen böjt sig ned mot byrån
* Ett paket med tejpskidvalla
* En femårsdagbok som jag inte hann skriva i över jul och nyår heller...
* Ett julkort på engelska som jag inte ens hann skicka efter jul...
* Ett recept på Pajalagröt som svärmor gjorde, den var väldigt god
* En "cheese calendar" för år 2006
* Ett presentkort på Feskarbröderna
* ...och så de enda sakerna som verkligen hör hemma där: En humidor, 2 ljusstakar, en liggande gipsängel och ett fat på fot.

2 Comments:

  • At 04 januari, 2006 10:53, Blogger Frk Fleggman said…

    Lite feng shui skulle sitta bra, eller vad tror du? :-)

    Blev lite avis på dina karaoke-dvd... Du kan skicka dom till mig om du inte vill ha dom! Så blir det en pryl mindre på den stackars chiffen.

     
  • At 04 januari, 2006 18:42, Blogger Maria said…

    Feng Shui ja tack :)
    Jag har ett problem faktiskt med Karaoke-DVD:erna - jag har inget tillbehör som mikrofon och så så det blir ju lite konstigt att bara sjunga rätt ut i luften. Dessutom så ska man tydligen ha ett spel nuförtiden som avgör om man träffar rätt toner. Men det var Playstation tror jag.

     

Skicka en kommentar

<< Home