Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

torsdag, december 15, 2005

Sista klappen

Då var sista julklappen köpt, i alla fall den sista som jag kan köpa nu. Och jag kände en väldig lust att rationalisera även bland julklapparna - jag menar, hur många procent gladare blir min brors familj av två små blå gästhanddukar med måsar på? Och klarar inte jag mig ganska bra utan den servisdelen som jag förmodligen får av dem, och som ändå bara behövs när man har minst 10 gäster hemma. Det är inte så ofta, inte här i stan. Sen är det ju inte så dyrt att köpa den själv heller. Julen är inte samma sak som när man var liten, så är det bara. Det skulle i så fall vara om någon skulle ge mig en Playstation 2 med ett sånt där karaoke eller musikfrågesportspel, det verkar vansinnigt roligt :)

3 Comments:

  • At 16 december, 2005 09:01, Blogger Drysen said…

    Jag har inte bärjat köpa julklappar ännu.. =/

     
  • At 17 december, 2005 23:00, Blogger Pia-Pralin said…

    ville bara meddela att Dajm tryffeln blev super duper god...står nu i kylen och goar till sig ordentligt, imorgon blir det tryffelrullning!!! :-)

     
  • At 18 december, 2005 07:56, Blogger Roger said…

    Kloka tankar, Iaia. Det går lätt inflation i julklappshandlingarna...och när det är dags att öppna dem och alla sitter och sliter upp paketen brukar jag känna ett visst vemod...så mycket tid och omtanke och så rasslar det bara till och allt är klart.

    Jag brukar försöka öppna med eftertanke, eftersom jag vet hur svårt det kan vara med klappinköpen...

     

Skicka en kommentar

<< Home