Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

lördag, mars 04, 2006

Kvällens hyllningar

Känner mig kallad att skriva upp tre saker: Restaurangen Sahara Gourmet, BWO och Patrik Isaksson. Sahara - en libanesisk restaurang vi var på ikväll med fantastisk och glad service (de frågade 5 ggr om vi var nöjda med maten) och underbar mat. Vi beställde en meny bestående av 15 mumsiga kalla & varma rätter såsom hommos, aubergineröra, paprikaröra, nötfärspiroger, spenatpiroger, bönröra, kycklingvingar...you name it. Allt ackompanjerat av ett suveränt libanesiskt vin som heter St Thomas. Drycken kom några minuter efter att vi beställt och efter någon ytterligare minut kom de kalla rätterna. De varma kom in innan vi ens hunnit äta upp alla de kalla. Har nog aldrig varit med om snabbare service! Idel glada miner dessutom och då vi gick fick vi en redogörelse av vilka libanesiska viner som finns på systemet, de ska definitivt testas! BWO och Patrik Isaksson ska hyllas för att de gjorde melodifestivalen sevärd ikväll, och det behövdes. BWO vill jag hoppa till på ett dansgolv och Patrik...vilken rysningsröst...
(Och när jag ändå är på gång, kan jag inte få hylla Lindt Excellence Ecuador också för det är en gudomlig choklad som av en händelse gör sig väldigt bra till Irish Coffee...)

2 Comments:

  • At 05 mars, 2006 21:55, Blogger Vild-hallon said…

    Inget fel på BWO:s låt, men jag har så svårt för Alexander Bard. Men det är kul när det skakas om lite i melodifestivalvärlden. Det kan nog behövas.

    Patrik Isaksson är alltid bra.

     
  • At 06 mars, 2006 13:10, Blogger Pia-Pralin said…

    lät gott,gillar libanesisk mat..mums!!

     

Skicka en kommentar

<< Home