Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

söndag, juni 18, 2006

Danspartnerproblem

Sökes: ett helt gäng killar som gillar att dansa salsa. Finns ni?!
Jag har nämligen inte riktigt tid att underhålla mitt dansumgänge nuförtiden, vilket har den tragiska konsekvensen att man sällan hittar killar att dansa med när man väl tar sig för att gå någonstans (oftast blir det salsa). Har man tur så dyker någon bekanting upp men ibland ingen alls. Det är sällan som folk bjuder upp sådana de inte redan känner. Jag började med pardansen för sju år sen när jag var singel, pluggade och ofta hade 3-4 kvällar i veckan över till mitt stora intresse. Då hade man en bra bekantskapskrets att dansa med. Intresset upphör inte bara för att man har en sambo, men det blir helt klart mindre intensivt, speciellt om inte han dansar som i mitt fall. Jag har försökt ta upp detta men misslyckas med att få honom att uppfatta det som ett förtäckt hot och därmed har jag inte fått med honom till dansgolvet. Undrar vad som krävs? Jag försökte självklart, i mitt tidigare liv, med det uppenbara, att från början träffa någon som kunde dansa. Tyvärr följde det med för mycket annat på köpet, exempelvis mytomani eller total avhållsamhet. Som ni förstår känner jag att den vägen är beprövad och avskriven.

4 Comments:

  • At 19 juni, 2006 07:59, Anonymous Anonym said…

    Ja hade vi bott närmare G-borg hade du kunnat ha ett norrländskt par som sällskap, klart salsaintresserade men med bara en intensiv helgkurs som erfarenhet. Av nån anledning verkar vår hemstad vara en salsafri zon...eller är det som ett resultat av att salsaläraren insåg när det är dags att ge upp försöket att lära ut?

    Ett annat tips: Du har ju iallafall 10 Ljungberg från förra inlägget. Kanske nån av dom kan?

     
  • At 19 juni, 2006 19:47, Blogger Maria said…

    Haha, ja Ljungberg är ju kvick i fötterna :) Vad trist att ni inte kan fortsätta med salsan! Ni kanske måste flytta söderut, eller så tar ni en salsa-helg till.

     
  • At 20 juni, 2006 08:02, Blogger zanza67 said…

    skulle kunna tänka mig att pröva!!

     
  • At 25 juni, 2006 22:40, Blogger Maria said…

    Kul att du vill börja! Kan rekommendera salsa på Liseberg på måndagar, nybörjarkurs kl 18. Bara att droppa in och en av stans absolut bästa lärare! Där har jag varit många gånger och det brukar bli några gånger varje sommar i alla fall. Fast inte på nybörjarkursen :)

     

Skicka en kommentar

<< Home