Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

tisdag, juni 06, 2006

Naturen kontra Tekniken

Jag har vant mig väldigt bra vid att inte vara uppkopplad på landet, det känns rätt skönt faktiskt. Istället så njuter jag av fågelkvitter, exkursioner i trädgården för att undersöka växt- och insektslivet och långa, tysta, sköna promenader eller löprundor. Det är oerhört avstressande, nästan som en livlina för att man ska orka med veckorna. Tillbaka till rötterna. Men nu så har vi upptäckt det här. Nu är den stora frågan: kan vi motstå?

5 Comments:

  • At 07 juni, 2006 18:25, Blogger Pia-Pralin said…

    Äh va då.. man kunde ju bara skicka 120.000 mail... det gör man ju på en kaffekvart!!< :-)

     
  • At 08 juni, 2006 10:16, Blogger zanza67 said…

    ladda ned låtar är ju olagligt, chatta 12.000 timmar på landet är väldigt osocialt o 1000 besök på internetbanken för att betala räkningar kan bli dyrt...så vill du inte sitta inne, bli singel eller bli bankrutt så låt bli...:D

     
  • At 08 juni, 2006 10:17, Blogger zanza67 said…

    ...kan bli mga telefontimmar till supporten oxå...:/

     
  • At 08 juni, 2006 13:55, Blogger Frk Fleggman said…

    Håll emot! Låt landet bli en IT-fri zon, det behöver du. Tror jag?

     
  • At 11 juni, 2006 21:53, Blogger Maria said…

    Haha, ni är för roliga och Fleggman, du har rätt. Jag hade dock högst ädla avsikter faktiskt med att vara uppkopplad på landet:
    1. Jag vill kunna skriva mail till min svärmor och andra vänner som jag aldrig hinner höra av mig till.
    2. Vill kunna skriva bloggar när man kommer på dem istället för att det tar massor med tid när man kommer hem för att man inte varit inne på så länge.
    3. Det är faktiskt grymt jobbigt när vi glömmer ta med oss TV-bilagan och inte vet vad som kommer på TV på kvällarna :)
    Men nu är det såpass varmt så då sitter man väl ute på altanen och njuter av sommarkvällen istället.
    Skulle inte surfa så mycket om jag var uppkopplad därute eftersom det kostar mer ju mer man är ute. Det är ju rätt bra egentligen =)

     

Skicka en kommentar

<< Home