Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

lördag, december 23, 2006

GOD JUL!

Om någon händelsevis fortfarande tittar till den här bloggen ibland så vill jag bara passa på att önska en GOD JUL! Just nu sitter jag på tåget till julfirandet. I år blir det på mina föräldrars land, en gammal släktgård utanför Åtvidaberg i södraste Östergötland. Normalt sett brukar det vara en rejält vit jul där, men i år så var de glada åt att det kom lite frost härom dagen. Ska bli oerhört skönt att fira en riktig familjejul på landet och framförallt att vara ledig ett tag efter en intensiv period (då jag inte hunnit blogga som ni märkt). På juldagen bär det iväg till Frösön och sambons föräldrar, där det tydligen inte heller är någon snö. Snyft!
Vill passa på att slå ett slag för 1:a-klass på tåget! Om man bokar i god tid innan, (jag bokade min biljett nästan 3 månader innan) så kan man få en första klass-biljett för bara några tior mer än en vanlig biljett (Göteborg-Linköping 360:-). Sitter otroligt bekvämt, lugnt och tyst, med gratis Internet och frukt och kaffe bakom ryggen. En skön start på ledigheten. Så nu ska jag passa på att skicka lite julhälsningar till några long lost friends. Och försöka ta mig igenom Orhan Pamuks Den Svarta Boken. Bra, men seg...
Glöm inte att göra Arlas dajmtryffel! Kanske i senaste laget men väl värt att rekommendera ännu en gång:
http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=15724

3 Comments:

  • At 23 december, 2006 20:05, Blogger zanza67 said…

    God Jul själv och tack för all trevlig läsning på din blogg under året. Var i Åtvidaberg förförra året förresten och passade på att besöka anrika Kopparvallen.

     
  • At 25 december, 2006 18:00, Anonymous Anonym said…

    Jovisst, läser vi denna blogg...även omn du haft halvpaus ett tag?

    Visst var det förresten du som hade en Garmin löparklocka? Om du skulle välja nu - vad skulle det bli (jag äre sugen på en pulsklocka - har bara en enklare variant?

    Men först och främst: God fortsättning och Gott Nytt Blogg-år

     
  • At 28 december, 2006 16:07, Blogger Maria said…

    Har haft en ofrivillig bloggpaus, kan man säga...
    Jag skulle absolut välja GPS-löparklockan igen, det är suveränt eftersom den mäter hur långt man springer så man slipper mäta upp alla rutter på karta och sånt. Sen behöver man inte springa samma väg jämt för att veta hur långt det är. Finns det ingen kombinerad pulsklocka och GPS tro, det måste ju vara det bästa? Tror pulsklocka är väldigt skoj också. Allt som gör träningen roligare är ju välkommet =) (som t ex bättre väder...)

     

Skicka en kommentar

<< Home