Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

torsdag, augusti 31, 2006

Böcker

Fick denna utmaning av Nyx.

1. En bok som förändrat mitt liv
(lite) Tio tankar om tid av Bodil Malmsten, jag önskar att den hade förändrat mer

2. En bok jag läser mer än en gång
Fredrik Lindströms böcker "Världens språk" och "Jordens smartaste ord"

3. En bok jag skulle vilja ha med på en öde ö
999 kakuro och sudoku

4. En bok som fick mig att skratta
Många! Men senast Bulgakovs klassiker Mästaren och Margarita, som just kommit ut på En bok för alla

5. En bok som fick mig att gråta
Ninas Resa av Lena Einhorn

6. En bok jag önskar hade skrivits
Så får du ett städfritt hem

7. En bok som inte borde skrivits
Chokladpassion av Jan Hedh/Klas Andersson...

8. En bok jag just nu läser
Hej lättja av Corinne Maier

9. En bok jag tänkt läsa
Den gyllene buren av Carmen bin ladin

10. Skicka vidare till fem andra bloggare!
Ta utmaningen om du vill ha den!