Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

onsdag, september 27, 2006

Nystart

Ni vet hur det är - varje höst och så efter nyår så lovar man sig själv att man ska bli en bättre människa. För min del brukar det oftast innebära att:
* Jag ska träna mer
* Jag ska laga mat som jag tar med mig till jobbet så att jag sparar pengar
* Jag ska komma tidigare till jobbet
* Jag ska äta hälsosammare, framförallt sluta äta godis
* Jag ska städa på djupet, i skåp och lådor, i hela lägenheten och slänga allt skräp
* Jag ska rensa i garderoben
* Jag ska lägga mig tidigare på kvällarna så att jag kan läsa fler böcker

Faktum är att just nu är jag inne i en sån period och det går ganska bra! Ska bli spännande att se hur länge det håller i sig innan det krackelerar totalt. För det gör det alltid, förr eller senare. Men senaste 1,5 veckan har jag tränat 6 gånger och tom börjat med poweryoga, promenerat ytterligare några gånger, i söndags lagade jag mat som räcker åt lunch hela veckan, jag har varit på jobbet före åtta nästan alla dagar senaste två veckorna, jag har djupstädat och rensat i köket och fått gjort en massa andra saker som legat länge. Har jag slutat äta godis och lägger jag mig tidigare på kvällarna? Njae! Ska försöka. Men:
Som ni märker har allt detta påverkan på mitt bloggande :)

4 Comments:

  • At 29 september, 2006 08:18, Blogger Frk Fleggman said…

    Just idag kan jag inte läsa ditt senaste inlägg, det är bara vitt så vitt jag kan se. Men om jag markerar det vita, så ser jag texten. Har du börjat med osynligt bläck?

     
  • At 03 oktober, 2006 19:32, Blogger Maria said…

    Hoppsan då, jag har visst använt osynligt bläck på min egen dator också...

     
  • At 07 oktober, 2006 07:47, Anonymous Anonym said…

    Jag har också provat poweryoga en gång. Tror egentligen att det skulle vara bra för min kontorsrygg...men det blev bara en gång.

     
  • At 07 oktober, 2006 20:21, Blogger mattiasg said…

    fantastiskt med alla dom sakerna. förändringstider är fett med sköna. även de mer påtvingade (som att separera) innehåller idéer om en ny tid.
    poweryoga låter farligt tycker jag. är inte yoga nåt som skall vara opower? något lugnt.
    det trodde jag.
    städa på djupet brukar ju innebära flytt, o varje gång tänker manatt detta borde jag göra oftare...tvätta fönstrena tex, det tar typ 20 min men ger glädje i veckor framöver.
    lägga sig tidigt är alltid tråkigt.

     

Skicka en kommentar

<< Home