Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

måndag, november 21, 2005

Lärorik helg

Den här helgen har varit både händelsrik och lärorik. Bl a har jag lärt mig detta:
* Det är inte helt lätt att lära ut salsa till en grupp på 15 personer, men väldigt skoj!
* På 7:ans gatukök kan man få 150-grams hamburgare för 19 kronor.
* Det är lite trångt att dansa salsa på Valand, men helt klart värt ett försök.
* Alexander Bard har ingen utstrålning i verkligheten heller, och BWO är inte bättre live än på skiva. De är dock grymma ändå!
* Jag missade 80-tals-tema på Respekt och det var väldigt, väldigt, väldigt surt att få reda på...
* Jättebilliga linser på nätet: www.nordiclenses.com
* Man ska inte köpa kläder till en 3-åring, även om det är roliga Pippi-poliser på framsidan.
* 3-åringar är väldigt bra på att ärligt visa vad de tycker om sina presenter.
* Exempel på en bra present till en 3-åring är: pruttkudde
* Frankrikes fd president Mitterand levde inte med sin fru utan med sin älskarinna och dotter, som han kom hem till varje kväll. Många visste men respekterade hans privatliv och därför blev detta inte känt förrän när dottern var 19 år. Hon intervjuades i den norska pratshowen Först och Sist och hon verkade inte alls ha tagit skada av detta. Mazarine heter hon.
* Lite mer tango, måste dock gå en kurs för att få riktig kläm på detta.
* Jag måste skaffa mig ett par vettiga dansskor för tango och salsa. Ungefär såna här, fast jag vill hitta dem billigare.
* Jag måste anstränga mig för att hitta någon som jag kan övertala att gå tangokurs med mig. Sambon dansar bara vid extremt sällsynta tillfällen och efter devisen "Nemo saltat sobris".
* Min blandfond har gått upp lite till. Yippie, snart är den värd lika mycket som vid anskaffningen!
* Det finns en ny superjättetoppen hobbyaffär som säljer allt man kan tänkas behöva för att skapa julkort: kort, glitter, glitterlim, paljetter, figurer, stämplar, stämpeldynor, stansar och mycket mera...den här affären kommer att ruinera mig, om inte julklappshandlandet gör det först.
* Framför allt: man blir glad av att vara ute i solen! Och jag pressade ner min kilometertid på löprundan idag, det kändes bra.
* Det är väldigt upplyftande att veta att man ska vara ledig måndag och tisdag. Det är därför jag sitter uppe vid den här tiden. God natt!