Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

onsdag, november 09, 2005

Färgglatt

För en del människor har veckodagarna färger. Det kanske låter konstigt, men så här ser mina ut:

Måndag: Svart
Tisdag: Brun
Onsdag och torsdag: Vita
Fredag: Gul med smala, oranga ränder (!)
Lördag: Svart
Söndag: Blågrön

Namn har också oftast färger för mig har jag kommit på, men inte alla. Sånt här måste undersökas! Finns det någon som har samma färg som jag på någon veckodag? Är Maria också ett gult namn för er?

En annan sak man visualiserar är året, att det är runt. Ibland så kan det fastna för mig så att man egentligen inte kommit riktigt till den månaden där man borde vara, det är nog när tiden går för fort. Just nu vet jag inte riktigt hur mitt år ska kunna vrida sig så att det kommer in i december, men det brukar ordna sig så småningom. Det är ju några veckor kvar.

3 Comments:

  • At 10 november, 2005 22:23, Anonymous Anonym said…

    OK här kommer mina färgdagar
    Måndag = röd
    Tisdag = gul
    Onsdag = brunsvart ibland grå
    Torsdag = blåsvart
    Fredag = grön
    Lördag = svart
    Söndag = vit

    Året är en liggande elips med vintern uppepå, våren till vänster sommaren under och hösten till höger (vilket faktiskt innebär att året "går" moturs). Tholahopp!
    /Kram Vicke

     
  • At 17 oktober, 2006 20:20, Anonymous Anonym said…

    Coolt att andra också har liknande tankar i huvudet.

    Mina dagar ser ut såhär:

    måndag = rödlila
    tisdag = gul
    onsdag = rosa
    torsdag = orange
    fredag = lila
    lördag = ljusblå
    söndag = ljusgrön

    Mitt år går också moturs, tror inte att det är riktigt "skalenligt" däremot, sommaren är längre än den borde vara. En fyrkant med rundade hörn iallafall. Ser året från den vinkeln jag befinner mig på året.

    Konstigt att man inte tänkt på det tidigare, allt har kännts så självklart tills bara för ett år sedan. Kom tom på idag att jag att bokstäverna är "uppstaplade" på olika ställen i hjärnan, typ att p:et står i mitten...

    /julia

     
  • At 03 januari, 2007 19:18, Anonymous Anonym said…

    Min tjej är synestet. Det triggade fantasin lite hos mig... så jag gjorde ett litet program.

    Pi så som hon ser det:
    http://www.kasuar.net/proj/test/synestepi.php?length=100&w=3&h=120

     

Skicka en kommentar

<< Home