Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

onsdag, november 02, 2005

Hudvårdsparty

Idag har jag haft hudvårdsparty hemma. Vi var fem tjejer som gick loss på alltifrån peeling för händerna till läppbalsam och rouge. Så nu sitter jag här med superlena händer, djuprengjort ansikte sminkat med foundation och läppar som skulle vara mjuka...njae, inget biter väl på dem.
Känner mig väldigt len i alla fall. Det här med hudvårdparty är ju inte så dumt - det måste vara enda gången man ägnar en hel timme åt att ta hand om sin hud. Så jag får nog boka in fler!
Det finns ju tillräckligt med bloggar som ägnar sig åt de här ämnena så jag tror jag ska stanna där - att börja rekommendera produkter och sånt, där går verkligen min gräns. Jag tycker det är gräsligt med den utseende- och märkesfixering som råder. Visserligen får jag väl erkänna att visst bryr man sig om sitt utseende, men varför ställs det inte lika höga krav på människors inre som yttre? Folk får ju tydligen vara vilka skitstövlar som helst, bara man ser rätt ut eller har gott om pengar. Det är inte klokt! Och ser man "fel" ut så får man kämpa för att folk ska lyssna eller bry sig. Det är inte heller klokt. Nej nu ska jag avsluta med en riktig klyscha, men ack så bra: Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad.