Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

söndag, november 13, 2005

Mer dans åt folket!

Det är så trist med mörkret som är nu. Det är mörkt när man åker till jobbet, mörkt när man åker hem, och när det regnar så får man inte ens ordentligt dagsljus på helgerna, speciellt inte om man gärna sover länge (man blir ju trött av att det är mörkt). Då behövs dansen! Igår var allt jättesegt ända tills jag lyckades komma iväg på en danskväll. Efter flera timmar av alltifrån folkdans till salsa via wienervals och bugg så var jag hur pigg som helst. Så jag vill bara ge ett råd till alla andra som känner sig lite nere och deppiga för att mörkret är över oss: gå ut och dansa!

4 Comments:

  • At 14 november, 2005 19:08, Blogger Drysen said…

    jag tycker det är mysigt när det är mörkt ute :)

     
  • At 14 november, 2005 22:06, Blogger Maria said…

    Jo, det är mysigt, speciellt när julbelysningen kommer upp, då blir det väldigt fint överallt. Men jag blir trött ändå...

     
  • At 14 november, 2005 23:54, Blogger Rex said…

    Jag har mest svarta kläder men jag gillar inte mörker för det??

     
  • At 15 november, 2005 18:55, Blogger Maria said…

    Jo men det är ju mest en matchningsfråga eller hur? Jag antar att du piffar upp dem med lite chockrosa, limegrönt eller illturkost sådär lite till mans?
    :)

     

Skicka en kommentar

<< Home