Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

onsdag, november 09, 2005

Naken matlagning

Kan ju inte låta bli att kommentera den häpnadsväckande undersökningen, gjord av IKEA (!), som presenterades på första sidan i Metro idag:

30% av männen lagar mat
22% av männen lagar mat nakna

Detta innebär alltså att av alla män som lagar mat, är det bara 8% som inte lagar mat nakna?! Killar, är det verkligen så här? Jag måste ha missat nåt! (Kan tillägga att jag tror att de 22 procenten inte riktigt förklarades, det måste ju vara 22% av de som lagar mat som gör det nakna...)

För övrigt tycker jag att Metro numera favoriserar den typen av nyheter som gärna har med sex, singelliv eller varför inte toaletter att göra. T ex när de testade olika träningsformer så bedömde de raggningsfaktorn (vad bra att de påminde mig om att det är därför man tränar) och en gång stod det en notis om en tjuv som åkt fast när han gått på toaletten. Det är ju verkligen en nyhet av samma kaliber som vem som får nobelpriset i litteratur.