Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

måndag, november 07, 2005

Tid

Jag vill ha tid
tid att njuta av morgonen utan att stressa
tid att kunna göra allting genomtänkt
tid att hinna med allt på jobbet
tid att träna
tid att laga mat
tid att njuta av musik
tid att sätta in alla foton i fotoalbum
tid att laga alla kläder som har gått sönder
tid att gå till urmakaren med mitt sönderfallande metallklockarmband
tid att höra av mig till mina vänner
tid att bara vara...

2 Comments:

  • At 09 november, 2005 11:37, Blogger Drysen said…

    Jag har en teori om tid...ska lägga upp en blogg om det så fort..eller...om mitt internet hemma kommer funka nångång....

     
  • At 09 november, 2005 21:41, Blogger Maria said…

    Stackare, hoppas du får bredband i julklapp :)
    Boken Tio tankar om tid är bra. Jag behöver nog läsa den igen...

     

Skicka en kommentar

<< Home