Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

söndag, oktober 30, 2005

Smartast i Göteborg

Idag gick jag förbi Aftonbladets löpsedel - "De är smartast i Göteborg". Så nu räcker det inte med att vi ska få reda på vilka som är rikast i stadsdelen, vad grannen tjänar eller vilka de dyraste villorna är, nu ska man få reda på vilka som är smartast också. Tydligen kan man bara kvala in på den listan om man gjorde högskoleprovet i våras dessutom.

Har funderat på att göra högskoleprovet igen, bara för skojs skull, för att se om man blir klokare med åren. Men det är nog inte värt en hel lördag av mitt liv...speciellt inte om man hamnar på någon fånig lista i en kvällstidning (för det gör tydligen alla som får över 1.0). Saker som jag hellre gör en lördag:
- Shoppar
- Rensar tidningsstället
- Får en ansiktsbehandling eller massage
- Äter på en trevlig restaurang
- Äter hemlagad lammfärsbiff i pitabröd, med tzatsiki, oliver och feta och ett gott rött vin till
- Lyssnar igenom en massa 80-talsskivor
- Spelar några stycken på mitt låtsaspiano (en 76-tangentig Yamaha-keyboard med anslagskänslighet)
- Diskar och städar (faktiskt, det är så underbart när det väl är rent)
- Tar en skön höstpromenad eller springer en runda
- Bygger legoborg med min brorson
- Naturligtvis: dansar natten lång