Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

måndag, oktober 31, 2005

Den Perfekte Mannen 10

Från och med idag ska jag räkna ned de tio mest attraktiva egenskaperna hos en man, i mitt och många andra tjejers tycke. Det är lite svårt att rangordna mellan egenskaperna, men här kommer i alla fall den egenskap som hamnat på 10:e plats:

Spännande

En man ska vara spännande, gärna upptagen med massor av andra saker och personer än just dig, varför inte andra tjejer? En stort plus om han är omöjlig att få tag på och hela tiden dröjer med att svara på mail, telefonsamtal osv och svarar luddigt och svårtolkat på frågor som "när ska vi ses nästa gång" och påståenden som "jag saknar dig". Det adderar bara ännu mer mysticism och utrymme för att skapa en superimage av just honom. Kanske är han typen som presenterar sig som Pelle första gången, andra gången avslöjar att han egentligen heter Lasse, och till sist så får du komma hem till honom och ser då att det står Bosse på dörren. Eventuellt har han också två mobiltelefoner, varav du bara får numret till den ena så att du inte ska kunna nå honom jämt. Alltid när man träffas så är det med högst en dags varsel, oftast bara någon timme.

Efter ett tag så inser man ju som tjej att det här med spänning bara är jobbigt, men eftersom det trots allt tar ett tag att inse det så hör egenskapen hemma på listan. Jag hävdar istället att spänning finns i de andra egenskaperna som jag kommer att räkna ned. Håll utkik!

4 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home