Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

söndag, december 11, 2005

Baden-baden-ligan

Vi satt just och pratade om att sommar-OS faktiskt har varit i Tyskland, senast 1972. Jag talade då om för min sambo (som är en levande sportuppslagsbok) att det visste jag minsann, "för det var då kungen träffade Silvia och det var då den där Baden-Baden...". Ungefär här insåg jag mitt misstag. Baden-baden-ligan? Vad är det, folk som härjar fullständigt vilt och hänsynslöst med storblommiga...solstolar!?

(Om någon undrar vad jag syftar på så är det Bader-Meinhof-organisationen och det här)

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home