Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

tisdag, december 06, 2005

Totalsågad

Jag blev just fullständigt sågad för att jag hade köpt hem jordnötssmör igår. Är det bara jag som tycker att det är gott att ha på mackan ibland? Kanske en gång om året ger jag mig själv tillåtelse att njuta av detta onyttiga tillbehör. När jag var liten brukade vi får jordnötssmör ibland när mamma hade varit i Ullared. Då tog vi först smör, sen jordnötssmör på mackan. Det var riktigt mumsigt! Men det var på den tiden man fortfarande hade växtvärk. Nu har man bara huvudvärk.

8 Comments:

  • At 07 december, 2005 11:44, Blogger Roger said…

    Jordnötssmör är ju mumma för magen och själen. jag tror man blir en lyckligare människa om man unnar sig lite Peanut butter crunchy style nån gång om sänder. Stå på dig :-)

     
  • At 07 december, 2005 14:08, Blogger Rex said…

    Hemma hos oss är det bara jag som äter marmelad & kaviar.
    Suveränt.
    Jag får ha allt för mig själv.

     
  • At 07 december, 2005 18:03, Blogger Maria said…

    Crunchy style, det var till att lyxa till det. Jag kör med Skippy bara, det är mums.
    Rex - ser marmeladmackor med kaviarsträngar framför mig och konstaterar att jag förstår din familj :)

     
  • At 07 december, 2005 19:41, Blogger Drysen said…

    Nej nej nej nej nej!! Inte jordnötssmör!

     
  • At 07 december, 2005 20:16, Blogger Maria said…

    OK, nu är kanske inte det bästa tillfället att släppa nyheten att jag även köper messmör ibland.

     
  • At 07 december, 2005 22:40, Blogger Rex said…

    Fjällbrynt rules. Den asken får jag också ha ifred.
    :-)
    Obs! Jag blandar alltså inte de tre godsakerna i samma bytta.

     
  • At 08 december, 2005 08:37, Blogger Drysen said…

    Nej!! Inte messmör också...

     
  • At 08 december, 2005 22:57, Blogger Maria said…

    Rex: Messmör, Dolly Parton & Kenny Rogers. Känns på något sätt som att det skulle passa i de norrländska skogarna? (Erkänner: Jag beställde skivan, den var billig på CDON)

    Drysen - nu är stunden kommen. Det är dags för dig att pröva vingarna och bre dig en riktig macka - med jordnötssmör och messmör.

     

Skicka en kommentar

<< Home