Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

måndag, december 05, 2005

Om den perfekta mannen

Jag har börjat få lite dåligt samvete för det här med den perfekta mannen. Det är kanske dags att understryka att:

Den perfekta mannen finns inte

För säkerhets skull ska jag nog också tala om att:

Jag är inte perfekt

och att:

Ingen är perfekt

Min tanke med denna lista är bara att filosofera lite över olika egenskaper som är bra hos en man i förhoppning att det är roligt att läsa. Men så blev inte alla inläggen roliga (jag var ju tvungen att vara ärlig) och då blev det ju lite meningslöst. Jag vet att en del helt seriöst har såna här listor de går efter, men jag har aldrig gjort det och jag hoppas att ingen uppfattar det så. Om man gör det och vill träffa någon så måste man nog jobba ordentligt med att göra avsteg från listan (gör dock inte avsteg från egenskaperna nr 1 och 2, de är mycket viktiga. Ni får se längre fram vad det är) :)

2 Comments:

  • At 06 december, 2005 09:23, Blogger Roger said…

    Ahh, nu fattar jag...det är nedräkning till de viktigaste egenskaperna. Ja matte har aldrig varit min starka sida. Ser fram emot att få ta del av topp 3...

     
  • At 06 december, 2005 21:14, Blogger Maria said…

    Japp, de egenskaperna kan man nog inte rucka på. Matte är inte en av dem :)

     

Skicka en kommentar

<< Home