Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

måndag, december 05, 2005

Saffran

Idag gick jag till en lågprisaffär här i närheten för jag skulle passa på att köpa rejält med saffran inför lussebullsbak i veckan. Det var andra gången jag gjorde det här försöket. Faktum är att jag vet inte ens om de har saffran i affären eller om den tagit slut, för båda gångerna så har jag handlat även andra grejer vilket gör att när jag väl står i kassan och ska betala så har jag glömt bort att jag ska ha saffran också, och följaktligen så får jag inte med mig någon saffran hem. Detta trots att det hängde en rejäl skylt framför kassan. Inte ens på hemvägen när jag tänkte på hur bra det var att jag nu hade en massa saffran kom jag på att jag inte hade handlat någon. Hur ska jag göra för att få saffran till julbaket? Ska jag bli tvungen att gå dit för att BARA köpa saffran? Det är ju lite synd, med tanke på att allt annat är billigare där också, när man nu väl har dristat sig dit...men då borde väl chansen vara lite större?