Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

fredag, december 09, 2005

Mums!

En annan grej som är gott att handla och äta till jul är den färdiga pepparkaksdegen av märket Gille. Alldeles kylskåpskall är det en riktig delikatess att nalla små bitar av i kylen. Om man inte vill att detta ska märkas så kan man diskret gömma undan den bakom någon burk med inlagd gurka eller fikonmarmelad medan den långsamt blir mindre och mindre. Tyvärr så blev det ingen deg köpt härom dagen eftersom jag bara tagit kontanter med mig till affären och det stod mellan den och Riskvikk till min sambo. Båda kostade 19.90. Men jag tror att min mage är tacksam - jag har ändå ätit pepparkakor så det räcker och blir över. Nyåkers. Som bekant får man ju ont i magen av pepparkaksdeg...

5 Comments:

  • At 09 december, 2005 19:47, Anonymous Anonym said…

    Testar bara en grej :)

     
  • At 09 december, 2005 20:03, Blogger Drysen said…

    jag är inget stort fan av pepparkakor, men jag gillar jul-kola :)

     
  • At 10 december, 2005 16:49, Blogger Roger said…

    Nyåkers! Jag ser att vi har att göra med en bloggare med yppersta pepparkakssmak. En kännare.

    Men jag kan meddela att aven gräddade pepparkakor påverkar magen... t om om det är Nyåkers :-)

     
  • At 10 december, 2005 21:25, Blogger Maria said…

    Kola är segt! Tryffel ska det vara - på mörk choklad. Ska nog lägga upp favoritreceptet i någon blogg.
    Det här med pepparkakor är viktigt - inte vad som helst! Precis som med choklad, vin, ost etc. Jo, gräddade pepparkakor är hemska för magen. Jag brukar ofta bli magsjuk i december pga detta och var på väg förra helgen. Det är så svårt att låta bli :)

     
  • At 10 december, 2005 23:24, Blogger Pia-Pralin said…

    Jag..moi, borde ju vara herdes medlem i klubben för....ja vad hette det nu igen....tankspridda var det..:-)

    Pepparkaksdeg är godare än färdiga pepparkakor helt klart....men jag har ett kanonrecept på tryffel... finns i kocklandslagets kokbok... men för mycket av den gör inte din mage glad heller.. lovar! Ha en bra lördag kväll!! :-)

     

Skicka en kommentar

<< Home