Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

torsdag, december 01, 2005

Julshopping

På City Radio här i Göteborg så anser man att så fort det är december så är det fullständigt legitimt att spela vilket skräp som helst på radion, bara det handlar om julen. Jag blev så störd när jag hörde Last Christmas idag så jag såg det som ännu ett vuxentecken. Har jag gått över till att tycka om endast sakral julmusik?

Jag har i alla fall ikväll handlat hela fem julklappar - alltifrån halsband till mamma till Emil-DVD till den busige brorsonen - bekvämt från vardagsrumssoffan. Ingen kö, ingen trängsel och ackomanjerat av äkta skräp-TV a là Ladette to lady ("I'm just astonished! She snogged with a man!") och Dolce Vita.

Dagens julklappsrekommendation till alla oss kvinnor som vill ha något vackert kring halsen (sambo! Se hit!).




5 Comments:

  • At 02 december, 2005 11:26, Blogger Rex said…

    Far i huset har redan reviderat & bränt årets mp3-CD med julmusik.
    Spelas dygnet runt fram till jul i randomläge.
    Allt från "Gläns över sjö & strand" till "Tänd ett ljus".
    Inte ett öga torrt när Triads julsång torterar öronen 500 gånger på en vecka.

     
  • At 02 december, 2005 17:51, Blogger Maria said…

    Du har inte funderat på varför ögonen inte är torra? Eller vilken professionell hjälp ni ska anlita i mellandagarna?
    (Själv gillade jag faktiskt Mer jul när jag hörde den idag. Den är skön!).

     
  • At 02 december, 2005 19:47, Blogger Rex said…

    Jo den är också skön de 3400 första gångerna sen börjar man krokna en aning. Fast fars mp3-CD med 144 julsånger innehåller väl alltid någon julsång man kan stå ut med.

     
  • At 02 december, 2005 21:15, Blogger Maria said…

    "Chestnuts roasting on an open fire, Jack Frost nipping on your nose...". Det är nog början på min absoluta julfavorit.

     
  • At 03 december, 2005 00:46, Blogger Rex said…

    En av julens bästa JulCDs: Dolly Parton & Kenny Rogers.
    Obs! Jag skojar inte

     

Skicka en kommentar

<< Home