Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

onsdag, november 30, 2005

Pay friends?

Idag fick jag ett meddelande från Stay Friends: "Maria, du har nya meddelanden i din postlåda hos StayFriends". Jag registrerade mig där för några år sen för att se om det fanns någon gammal kompis någonstans som skulle leta upp mig. Och det gjorde det alltså. Men då jag loggat in på siten, hittat min postlåda och klickat på meddelandet från J med rubriken "Kul att se dig här igen" så får jag detta meddelande:
"Tyvärr kan du inte använda tjänsten fullt ut, då denna del är en betaltjänst. För att kunna läsa och svara på meddelanden, måste en av de två medlemmarna vara Guldmedlem. Så snart du eller J blir Guldmedlem, kan du läsa detta meddelande och fortsatt utbyta nya meddelanden."

Fy på er, StayFriends. Det kostar 169 kr att bli guldmedlem för ett år, och jag har aldrig förut fått något meddelande där.

Är min nyfikenhet värd 169 kr?

2 Comments:

  • At 01 december, 2005 01:20, Blogger Rex said…

    Varför kommer inte jag på såna geniala lösningar?
    Tjäna pengar på folks godtrogenhet & naivism.
    Kanske en tjänst som heter "Stay enemies"?

     
  • At 01 december, 2005 19:13, Blogger Maria said…

    Där man kan skicka hotmail (dubbeltolkas enligt göteborgshumorns stadgar).

     

Skicka en kommentar

<< Home