Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

onsdag, januari 11, 2006

Nix-registret

Vilken himla tur att Nix-registret finns. Inte för att man blir mindre uppringd av telefonförsäljare, det känns inte så i alla fall, men så fort de ringer så kan man bara hänvisa till Nix-registret, dvs om man får en syl i vädret, så slutar de tjata och lägger på. Och man slipper vara otrevlig :)

5 Comments:

  • At 12 januari, 2006 07:47, Blogger Frk Fleggman said…

    Jg ska genast anmäla oss till detta register. Min man har eget företag dessutom, det lockar ännu fler tjatiga säljare att ringa och störa.

    PS: Katterna och hönsen är kompisar. Faktiskt!

     
  • At 12 januari, 2006 12:40, Blogger Rex said…

    De som inte vill bli uppringd av mig kan anmäla sig till Rexregistret :-)

     
  • At 12 januari, 2006 19:32, Blogger Drysen said…

    Om det ringer en försäljare så kan du alltid låtsas som om du är döv när du svarat i telefonen :)

     
  • At 12 januari, 2006 19:34, Blogger Drysen said…

    En rätt rolig grej som hände när vi var nyinflyttade här...då ringde en försäljare hit och jag vet att vi har Nix....

    han sa nåt "Hej jag säljer massa bra grejer!!"

    Och jag svarade och sa: hmm...Du har möjligvtis inte kollat Nix registret?

    Han: Ehhh...har du det?

    Jag: jaaaaapp..

    Han: Okej, då ber jag så mycket om ursäkt hej då.

    Tyckte det var rätt kul...han lät så överaskad:)

     
  • At 12 januari, 2006 20:07, Blogger Maria said…

    Frk Fleggman: Det var då inte dåligt med katter och höns som är kompisar.

    Rex: Den går jag inte på. Du är bara ute efter våra nummer eftersom du behövde fler polare :D

    Drysen: Ibland har jag faktiskt varit riktigt otrevlig mot de stackars försäljarna, och detta trots att jag jobbat med liknande grejer själv...men jag blir så förbannad när de ringer och säger "Hej, det är Peter" och jag för några sekunder börjar fundera på vilken Peter i bekantskapskretsen det är, och sen inser att nejvisstnej, det var bara en försäljare som inte ville tala om vem han egentligen var och vem han ringde från...sånt går INTE hem hos mig.

     

Skicka en kommentar

<< Home