Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

lördag, februari 04, 2006

Disko-disk




Efter en vecka full av alltifrån choklad- och vinprovning till yoga med övertid den enda obokade kvällen så liknade köket en sanitär olägenhet så i eftermiddags blev jag bara tvungen att ta tag i det. Och i ett sånt sammanhang måste man ha energitillskott av något slag. Då funkar min nybrända 80-talsparty-skiva suveränt. Till Blue Monday, Need you tonight och Paradise City går diskandet och städandet i en flygande fläng. Jag brukar få en allvarlig släng av 80-talsnostalgi med några månaders mellanrum och nu har det kommit igen. Jag hoppas det inte kommer att drabbar er alldeles för hårt, kära läsare, jag ska försöka hålla mig till min 80-tals-blogg istället. Men här är ett smakprov av mp3-skivan (klicka på bilden) så att ni som också älskar 80-talsmusiken kan få drömma er tillbaka lite...

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home