Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

måndag, februari 06, 2006

Måndagstankar

Så har då Göteborg visat sin rätta vinter-sida igen. Den som innebär massor av snö som slaskas bort av ihållande, tungt och blåsigt regn och får en att kryssa mellan isfläckarna samtidigt som man sneglar uppåt hustaken för att förekomma snö/isras. På isfläckarna balanserar man försiktigt i en strävan att hitta ett grepp under skorna och att inte dratta på baken. Det har varit nära många gånger idag...
Underbart blir det sedan när det fryser på under natten så att glasgatan är lika fullbordad som julen 2005. Bäst att vara ute i tid, jag lär inte kunna springa efter bussen. Och apropå den ja, att komma till jobbet i tid var helt omöjligt imorse. Som om det inte skulle vara tillräckligt att hela kroppen värker av orörlighet då en gäll pipsignal ljuder i mitt sovande öra där jag ligger i min sköna, mjuka Mio-säng och får en brysk insikt i det hemska, ofrånkomliga: Det är måndag.
Men imorgon blir det bättre. Då är det tisdag. Och vi ska på quiz-night på en pub, det ska bli grymt skoj.

3 Comments:

  • At 07 februari, 2006 08:08, Blogger Frk Fleggman said…

    Quiz-night.. vad avundsjuk jag blir. Det verkar så himla kul! Jag får väl ordna en själv, i baren i vår lada. Men det får vänta till våren, för det snöar in genom springorna i laduväggen. Brrr.

     
  • At 07 februari, 2006 18:47, Blogger Drysen said…

    Vi har typ samma problem här, först massa snö igår och nu smälter allt.

     
  • At 11 februari, 2006 00:56, Blogger vaskrensarn said…

    Ja jävlar, inte är det kul att förflytta sig i den här piss-staden nu inte. Jag är notoriskt beroende av att röra på mig, att springa eller cykla och den här tiden på året är inte rolig. Men snart går den över. Tar man det bara försiktigt går det faktiskt rätt bra att både springa och cykla. Snart är våren här!

     

Skicka en kommentar

<< Home