Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

måndag, mars 06, 2006

Alkohol & pengar

Nu såhär kring 35 så har det satt igång: Jag har börjat supa bort pengar. Eller det kanske lät lite väl allvarligt, men jag har börjat slarva bort pengar när jag dricker. I höstas var jag på en firmafest och upptäckte i taxin hem att whoops, min portmonnä med 300 spänn var puts väck! Vilken tur då att jag inte hade tagit med mig kontokortet...men det var just vad jag gjorde i lördags när vi var ute och åt. Och efter att ha delat en flaska vin på två på kort tid, servicen var ju illsnabb, så var jag såpass diffus att jag glömde se till att få med kontokort och körkort hem. Detta upptäckte jag inte förrän igår kväll och då var det panik! Idag har jag äntligen fått dem tillbaka, men jag hann ju spärra förstås och därmed tar det minst fem bankdagar innan jag får ett nytt och har pengar att röra mig med igen. Min sambo sa då att jag kunde ta ett av hans kort. Jag såg direkt min chans - kanske den där kavajen eller kappan som jag tycker att jag behöver - men då invände han, som om han läste mina tankar, att det kortet är kopplat till vårt hus-konto, det som vi ska använda för att renovera köket i fritidshuset.

Smart drag.

5 Comments:

  • At 06 mars, 2006 22:30, Anonymous Anonym said…

    Hahaha låter farligt...
    Förresten, kan jag få låna din sambos kort också? Skulle vilja ha en löparklocka men det känns lite för dyrt att plocka ur egen börs ;-)

     
  • At 07 mars, 2006 08:20, Blogger Frk Fleggman said…

    Snäll sambo du har! Grattis!

     
  • At 07 mars, 2006 21:19, Blogger Maria said…

    Roger - ledsen men när jag har haft mitt roliga så finns det nog inga pengar kvar =)
    Fleggman - äsch, han har ju försäkrat sig rejält genom att säkerställa att missbruk skulle drabba även mig. Dåligt, får man ingenting för sveda och värk nuförtiden?!

     
  • At 07 mars, 2006 23:40, Blogger Rex said…

    Pengar till alkohol ligger alltid överst-Gammalt danskt ordspråk

     
  • At 08 mars, 2006 21:23, Blogger Maria said…

    Ja, inte låter det kinesiskt i alla fall...

     

Skicka en kommentar

<< Home