Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

onsdag, maj 10, 2006

Ny ordning

Jag har bytt våning på jobbet, och sitter numera i ett kontorslandskap. Det funkar rätt bra - utsikten över Göteborgs hamninlopp är fantastisk - men, i samband med att jag tänker på gemenskapen vi hade på den tidigare våningen, så har jag märkt detta:
En del verkar inte fatta att man ska ha kul på jobbet!? Så fort jag eller mina närmaste kollegor börjar prata eller skratta om något så noterar man arbetsmyrorna lite längre ner som sitter alldeles knäpptysta och stilla framför sina datorer hela dagen och förmodligen känner sig störda. I och för sig är det väl tur för mig att de inte håller på och skrattar och stimmar, för då hade jag blivit störd :)
Men ändå - man är ju där 40 timmar i veckan.
Mer skoj, mer stoj, mer skratt åt folket!
(Och tack kära kollegor som bidrar till detta, om ni händelsevis läser de här raderna)

5 Comments:

  • At 10 maj, 2006 20:29, Blogger Pia-Pralin said…

    Det är strängeligen förbjudet att ha roligt på jobbet!! det kan ju vara förödande!! ;-)

     
  • At 10 maj, 2006 21:29, Blogger zanza67 said…

    härligt me mskor som är glada...i ett kontorslandskap kan de väl aldrig bli helt tyst ändå o skönt me mksor som har lite distans till yrkesrollen ibland...nej fortsätt o ha skoj på jobbet...:)

     
  • At 11 maj, 2006 08:05, Anonymous Anonym said…

    Sant. Ett gott humör förlänger kanske inte livet (eller kortar arbetsdan) men det blir bra mycket roligare.

     
  • At 11 maj, 2006 08:12, Blogger Drysen said…

    om jag skulle haft den utsikten skulle jag verkligen blivit distraherad...jag skulle suttit och kollat på båtar hela dagarna...

     
  • At 11 maj, 2006 19:31, Blogger Maria said…

    Roger - det kortar definitivt arbetsdagen tycker jag? Fast just nu tycker jag (faktiskt) det är jobbigt när arbetsdagen känns kort, har för mycket att göra...
    Drysen - det är också vad jag gör. Ibland står jag bara och tittar ut mot horisonten och glömmer bort mig. Men det kallas inspiration :)

     

Skicka en kommentar

<< Home