Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

lördag, april 29, 2006

Från toppen till botten

Det är toppen att vara konsult, man får gå på så mycket fester :)
Senast var det min arbetsgivare men igår var det rejält party med jobbarkompisarna på uppdraget där jag suttit i 2,5 år nu. Det är helt otroligt vad upplyft man blir av en kul fest med mycket dans och bra musik. Fast det där med upplyftet håller inte riktigt i sig dagen efter känns det som...
Nu är den stora frågan hur jag ska orka samla krafterna för att ta mig ner till stationen för att åka upp till landet med tåg och buss. Enligt sambon så skiner solen och fåglarna kvittrar men det känns inte riktigt så i mitt huvud...intressant hur man via några timmars sömn tar sig från "på topp" till ja vad är motsatsen?

5 Comments:

  • At 29 april, 2006 14:58, Blogger Drysen said…

    Vad gör man som konsult? :)

     
  • At 29 april, 2006 20:11, Blogger zanza67 said…

    drysen: man gör allt som inte de vill göra som jobbar på företag man e konsult på...:)

     
  • At 30 april, 2006 22:39, Blogger Pia-Pralin said…

    Hehe... en redbull, några alvedon och en fet pizza så är du människa igen!! Lovar!!

     
  • At 01 maj, 2006 20:16, Blogger Maria said…

    Zanza - du måste vara konsult själv eller så har du många omkring dig :)
    Drysen - förutom det som zanza skriver är det också så att man tar in konsulter för att slippa anställa (vid arbetstoppar), eller inom områden där man inte har kompetens. Jag jobbar med support på ett IT-system.
    Pia - tack för tipset! En stor cappuccino och en panini fick mig iväg till tåget i alla fall.

     
  • At 01 maj, 2006 22:22, Blogger zanza67 said…

    mmm...jag är ju det...:)

     

Skicka en kommentar

<< Home