Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

tisdag, april 25, 2006

Spring i benen

Jag är trött på att springa efter bussen varje morgon. Otroligt nog så hinner jag nästan alltid fram till dörren under tiden som de andra går på. Jag tycker det borde fungera att ställa klockan en minut tidigare så att man skulle vara vid bussen då den kommer, dvs en minut innan den tiden som jag är ute nu, men det funkar inte. Inte alls. Sen ska man ju hem från jobbet också. Och då springer jag nästan jämt fram till bussen, i alla fall flera gånger i veckan, för den är nästan alltid där när jag kommer ut. Det börjar kännas pinsamt då jag misstänker att chaufförerna känner igen mig vid det här laget. Jag ser aldrig någon annan som springer till den bussen. Och när man ska hem kan man inte ens skylla på morgontrötthet...
Bota mig! (Fö en väldigt skojig serie)