Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

torsdag, maj 04, 2006

Valår

Det är valår i år. Fast då tänker jag inte på det valet som ni alla andra tänker på, för att bestämma sig i det kan man bara göra ett test på nätet och vips så är man en kristdemokrat eller miljöpartist, nej, jag tänker på något mycket, mycket värre: kakelvalet! Alltså, hur svårt kan det vara att bestämma sig för kakel till ynka två kvadratmeter köksvägg? Men det är det kan jag intyga. Det enda kaklet vi hittade som var 100% för mig kostade givetvis 2000 spänn kvadratmetern...
Efter åtskilliga timmars photoshoppande för att få ihop rätta kombinationen hade vi bestämt oss, men då dök det, inte helt oväntat, upp en ny, intressant variant i Hornbach-katalogen, och som dessutom inte fanns på Hornbach senast vi kollade. Jag orkar inte längre...
Undrar om jag har kakel-fobi?

4 Comments:

  • At 05 maj, 2006 08:29, Blogger zanza67 said…

    känner för dig o förstår hur du känner...har själv valt mellan 7-800 tapetmönster ur 10-15 tapetkataloger i veckan...:/

     
  • At 06 maj, 2006 20:37, Blogger Drysen said…

    Tur att man inte behöver bestämma sånt :P

     
  • At 07 maj, 2006 17:34, Blogger Maria said…

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     
  • At 07 maj, 2006 17:38, Blogger Maria said…

    Zanza - ojoj, jag ska nog vara väldigt glad att det inte rör sig om tapeter. Jag kan inte föreställa mig vad du går igenom...
    Drysen - jadu, alla dessa val, det är nästan det som är det värsta med vuxenlivet...så passa på och lev medan du kan ;)

     

Skicka en kommentar

<< Home