Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

måndag, oktober 03, 2005

Dagens slakt

Det tog inte många timmar efter att jag skrivit den senaste bloggen, förrän jag hörde dagens slakt på radion - "Domino Dancing" med några som kallar sig för "West End Girls".
Fantasifulla typer, verkligen.
(För den oinvigde: http://www.petshopboys.co.uk/)

En liten kul övning att roa sig med:

1. Sitt ner, lyft Din högra fot ifrån golvet och cirkulera den medurs.
2. Nu, medan Du gör det, skriv siffran "6" i luften med Din högra hand.

Lyckas du få både foten och handen att gå medurs?

Det gjorde inte jag (inte utan att vara väldigt långsam i alla fall), och jag skulle gärna vilja veta hur exempelvis en trummis, som är van att spela i olika takt med fot och hand, klarar av detta.