Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

tisdag, oktober 25, 2005

Den Glömda Planeten

Någonstans tror jag det finns en planet dit alla udda sockor försvinner. Vart tar de annars vägen? På den planeten tror jag också att det finns en hel del muggar som folk tagit med till sin arbetsplats, och gottesaker - det som ganska orört står kvar ända till arbetsdagens slut för att sen vara helt försvunnet nästa morgon. Om jag åkte till den planeten tror jag också att jag skulle hitta en hel del ensamma örhängen, ett guldhjärta, otaliga paraplyer och ett antal udda vantar och handskar. Massor av pennor - kulspets, blyerts, dyra, billiga. Knappar. En massa tuggummin, halstabletter och värktabletter. Ett par solglasögon också. En större mängd småflaskor med schampo, balsam och duschtvål. Samt boken "Grottbjörnens Folk" och CD-skivorna Radio City Hits 8 och The Very Best of Pop Music 80-92, utan fodral (de finns här). När jag tänker efter så skulle jag nog faktiskt hitta en svart klänning och en ceriseröd topp, som kom bort under en danstävling i Örebro. En kamera som har rest ända från Barcelona. Förmodligen en hel kasse med hårsnoddar och spännen i olika färger, alltifrån mintgrönt till chockrosa och grått. Och en kassett med Herreys som föll ur min ficka sommaren 1984 och vållade stor sorg. En katt som heter Sussie. Dessutom en visptillsats till min mixer och - en porslinshöna.

Jag skulle gärna vilja åka till den planeten.

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home