Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

söndag, oktober 23, 2005

Vin- och chokladtips

Till kvällens begivelse 50-årsjubiléet av melodifestivalen har följande avnjutits:
Ernest & Julio Gallo, Merlot, 2002. Mums!
Anton Berg Strawberry in Champagne. Också mums!
När jag ändå är igång så kan jag tipsa om Chill Out Lakes and Lazing, Shiraz, som är super. Och igår drack jag ett vansinnigt gott Sangiovese-vin som hette någonting med Mercha eller Marche men som jag inte hittar på Systembolagets hemsida...

Hur som helst - Waterloo vann 50-årsjubiléet, föga förvånande. Värdiga vinnare men otroligt trist att inte en enda av dem kunde drista sig till att närvara vid denna händelse. Det var jättekul att se alla gamla uppträdanden och framförallt kläderna! Underbart!