Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

torsdag, oktober 06, 2005

Fynd-dag

Jag älskar att fynda! Idag har jag haft en sån dag. Efter att ha inhandlat ett drinkmått till en kompis som har inflyttningsfest imorgon och som ska få en flaska hallonlikör (mums) till det, så gick jag förbi en nyöppnad sån där fyndbutik som har allt mellan himmel och jord JÄTTEBILLIGT, och som dessutom var öppen efter sex. En sån här frestelse kan jag bara inte motstå, och en kvart senare kom jag därför ut med 3 CD-skivor (Bing Crosby, Ella Fitzgerald och Marvin Gaye), en rosa virkad hatt, en borste, en festväska med lila paljetter samt fyra doftljus - vanilj, jasmin, magnolia och orkidé. Allt detta till det facila priset av 217 kronor. Och bättre blev det! När jag kom hem hade jag fått ett gratis trosskydd från Always, med en kupong som gällde för ett helt paket - helt gratis!

Bokklubben Skaparglädje vill så gärna att jag ska bli deras kund att de kan tänka sig att ge mig två hobbyböcker för bara 19 kr st. Som premie om jag svarar inom nio dagar får jag ett fint stämpelset med 6 stämplar (hjärta, smileygubbe, stjärna, läppar och blomma och en hemlig), 3 stämpeldynor, 8 dubbelvikta kort med kuvert och 20 små metallhjärtan. Och som om inte det vore nog så får jag ett hobbylackset med 6 färger och pensel med min 1:a ordinarie månadsbok. Att göra egna kort är en av mina stora hobbies så det här kunde jag inte låta passera.

Jag har bara ett problem - klistermärket för "Boken om stämplar" klistrade ihop sig med märket för "Decoupageset jul", som man kunde beställa för 119 kr till. Så hur ska jag nu göra för att utnyttja det här unika erbjudandet?