Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

tisdag, november 22, 2005

Förkyld ordning

Så fort man slappnar av lite så blir man förkyld, eller så får man migrän. Just som jag hade börjat njuta ordentligt av mina två lediga dagar så vaknade jag med snuva. Tja, får väl sitta hemma då och sortera alla mina julkortstillbehör, vika tvätt, klistra in foton i fotoalbum, laga trasiga kläder och...puh, det här kommer ju ta en hel vecka...

Det är något med att sortera saker. Jag blir så glad av att få ordning, att saker ligger snyggt och prydligt i fina rader. Jag försöker bibehålla färgskalan som tröjorna i min garderob ligger i. Är det knäppt eller? Är det ett arv från stenåldern då kvinnorna samlade på sig nötter och frön, det känns verkligen som att det är en djupt inrotad grej det här med att samla och sortera. Har hittills inte upplevt varken syskon eller pojkvänner som varit såna, så mina erfarenheter säger mig att det är en kvinnlig grej. Dock måste jag erkänna: vi är rätt dåliga på vardagsordning här hemma, det kan se ut som en sanitär olägenhet om ingen av oss har haft en ledig stund att ta tag i det. Men får jag bara tid och ork, då går jag rejält på djupet.

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home