Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

måndag, november 21, 2005

Let me entertain you!

Söndagen den 2 juli (liksom lördagen den 1) blir det andra bullar, då kommer Robbie Williams till Ullevi och jag har fått biljetter idag. Det kommer bli ösigt värre. Det gjorde ont att missa U2:s konsert i somras, speciellt efter att ha sett dem på Live 8. Eftersom Robbie var minst lika bra på Live 8 så fick jag bara inte missa detta. Faktum är att han är en av få artister som jag kan fly in i när det är stressigt på jobbet. På med lurarna, och om det är Coldplay, Ratata eller Robbie i dem så känns livet genast lite bättre att leva. Ni som tycker att han är en slätstruken smörsångare har nog inte hört tillräckligt. Det som övertygade mig var plattan Swing when you're winning, eftersom jag är ganska förtjust i gammal swing/jazz-musik just av det slaget som på den skivan. Han är en väldigt begåvad artist helt enkelt och en entertainer av hög rang!

Annars har min lediga dag varit bra. Jag hann så långt i mitt ordningssträvande här hemma att jag hann sortera in stämplar, stämpeldynor, paljetter, glitterlim och band i fyra olika kartonger och kartonglock, så att man snyggt och snabbt ska se utbudet då man vill ha något. Nu kommer jukortsskapandet gå som på en dans :)