Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

lördag, november 26, 2005

Husdjur

Idag gjorde vi en visit upp till landet inför vintern och det visade sig att vi tydligen har massor med husdjur som lämnat små spillningar efter sig i sängar, på golv och lite varstans...det lustiga var dock att det enda som de hade gnagt på, vad vi kunde se, var gummihandtaget till en skruvmejsel, gummisulan på sambons skor och förpackningen med gräsfrön. Att det stod två stora pappkassar fulla med mat på golvet (eftersom köket renoveras) hade de inte brytt sig om alls. Konstiga djur. Allt organiskt och tuggvänligt material som var möjligt att förflytta stängdes i alla fall in i skåp och lådor och nu får vi önska oss musfällor i julklapp.

2 Comments:

  • At 28 november, 2005 19:32, Blogger Drysen said…

    Svar på kommentar: Jag fick inte heller något svar när jag satt hemma och gjorde testet. Sen så gjorde jag det i skolan och då fick jag ett hemskt svar :P. Passar med min musiksmak? Halva musiksmaken kanske ;) Jag lyssnar ju på "löjlig" hip hop också :).

    Jag tror också att godhet vinner, vilket är bra det, men skulle vilja se hur det skulle gå om ondskan skulle vinna. För alla filmer slutar ju med att alla är lyckliga och så. Det börjar bli lite enformigt nu.

     
  • At 28 november, 2005 21:23, Blogger Maria said…

    Det håller jag helt med om. Filmer där sluten känns mer äkta är bättre helt enkelt. Man kan ju i princip alltid förutse ett lyckligt slut. Fast komedier ska sluta lyckligt, annars blir det konstigt.

     

Skicka en kommentar

<< Home