Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

måndag, december 12, 2005

Nedräkning

Nu är det två och en halv timme kvar till min 35-års-dag. Nu tror ni att jag har åldersnoja men det har jag inte. Jag kan passa på att tala om för alla som inte uppnått denna ålder att livet bara blir bättre hela tiden. Men jag måste ju tala om att igår gjorde sig ytterligare en vuxen-sak påmind. I en hel halvtimme fick TV:n stå på medan kammarorkestern Musica Vitae och operasångerskan Lena Hoel framförde Ave Maria. Det var så vackert, helt fantastiskt. Men för bara ett år sedan skulle jag aldrig få för mig att låta en kanal med klassisk musik vara på, det var ju något som man zappade förbi snabbt som attan. Fast det kanske beror på att vi skaffade hemmabio så att det låter mycket bättre nu? Eller så beror det på lugnet som den här typen av musik skänker efter eller före en stressig arbetsvecka.

5 Comments:

  • At 13 december, 2005 10:32, Blogger Frk Fleggman said…

    Man är på topp i den åldern. I många avseenden. Sen, efter 40, går det bara utför. Så passa på att njuta!

     
  • At 13 december, 2005 19:31, Blogger Drysen said…

    Grattis

     
  • At 14 december, 2005 07:52, Blogger Roger said…

    Det är lugnt. Du är bara halvvägs till 70. Och upp till 42 är det ingen fara :-)

     
  • At 14 december, 2005 14:33, Blogger Rex said…

    När jag var liten trodde jag att jag som 40-åring skulle sitta i mitt bibliotek iförd rökrock, och lyssna på opera.

     
  • At 14 december, 2005 20:28, Blogger Maria said…

    Tackar för gratulationen! Hm, nu har jag hört totalt tre personer som säger att runt 40 börjar utförsgången/man känner sig gammal. Men jag tycker inte alls att det verkar vara så. Om man skulle vara på topp nu så borde ju 40 vara som 30 eller hur? Och 45 som 25 :)

     

Skicka en kommentar

<< Home