Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

tisdag, november 29, 2005

Den perfekte mannen 7

Nr 7 på listan över egenskaper hos den perfekta mannen:

Intelligent

Varför då? Jo, livet blir så mycket lättare att leva om man slipper förklara allt hela tiden. Och dessutom så tar han gladeligen sig an alla tråkiga saker som aktieaffärer, pensionssparande och annan ekonomisk planering. För att inte tala om inställningen av kanalerna på DVD:n. Sen är väl potentialen för en god hushållsekonomi ganska så stor ju högre intelligens. Det ska man inte sticka under stol med. Och man vill ju ha smarta barn eller hur?

6 Comments:

  • At 30 november, 2005 12:13, Blogger Rex said…

    Hm!? Inte behöver man väl ställa in kanalerna på en DVD? Om det inte är en inspelningsbar dylik apparat förstås?

     
  • At 30 november, 2005 20:14, Blogger Maria said…

    Det är det :)
    Men det var väl egentligen bara ett exempel på alla apparater här hemma som man måste göra trista inställningar på. På steron så tappas kanalerna efter ett tag och man måste ställa in dem igen. Det suger verkligen...

     
  • At 01 december, 2005 01:23, Blogger Rex said…

    Jag håller med.
    Precis när man är nöjd med sin trötta PC brukar den självdö. Alla viktiga musik & bildfiler har man ju självklart backupat. Men alla dessa inställningar & drivrutiner till brännare & epost & dyl.
    Ahhhrgh!
    (jag tror dessutam att din stereo har tappat ett e?!)

     
  • At 01 december, 2005 14:31, Blogger Roger said…

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     
  • At 01 december, 2005 14:36, Blogger Roger said…

    Precis. Men jag får inte igång det trådlösa nätverket hemma...trots otaliga försök. Därför har vi adopterat. (nja kanske inte enbart därför... ;-) )

     
  • At 01 december, 2005 22:50, Blogger Maria said…

    Japp! Min dator har tappat alla e:n. Nu måste jag kalla på sambon!
    Jag har flera grannar vars trådlösa nätverk vi kan gå in på så tänk på att skydda det, det gjorde vi. Fråga mig inte hur bara :)
    /bortskämd

     

Skicka en kommentar

<< Home