Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

torsdag, januari 26, 2006

10 orsaker till att inte träna

10 orsaker till att inte gå och träna idag:
(Finns det någon som håller?!)

1. Det är ju så varmt och skönt härinne och om jag ska träna så måste jag gå ut först. Brrr.
2. När jag tänker efter så är jag nog lite för hungrig, om man inte orkar något så är det meningslöst att träna.
3. Tänk om någon annan har tagit den Hänt i veckan som jag brukar läsa när jag springer på löpbandet. Vad ska jag göra då?
4. Känner en antydan till snuva och det vet ju alla att det är riktigt farligt att träna då.
5. Jag har foton ända sedan 2001 som måste in i sina fotoalbum, det tar mycket tid.
6. Batterierna är slut till min mp3-spelare och utan den måste man lyssna på klassisk musik eller religiösa sånger ur högtalarna när man tränar. Funkar sådär.
7. Jag hinner ju inte hem innan Vänner börjar kl 19. Det är säkert ett avsnitt som jag bara sett tre gånger förut. Två för lite alltså.
8. Jag får ju ändå så mycket träning eftersom jag står upp hela dagarna på jobbet och så promenerade jag 300 m till vattnet och tillbaka idag.
9. Jag skulle kunna ägna tiden åt att göra ännu fler meningsfulla inlägg i min blogg.
10. Största anledningen av alla: Jag blir så pigg så jag inte kan somna sen.

4 Comments:

  • At 27 januari, 2006 08:01, Blogger Roger said…

    Låter nääääääääästan som undanflykter ;-)
    Själv ska jag börja träna så fort jag hittat den perfekta löparklockan...

     
  • At 27 januari, 2006 17:06, Blogger Pia-Pralin said…

    Speciellt det där med att bli pigg är ju fruktansvärt... kan du inte sova så blir du ju jätte trött :-o
    :-)

     
  • At 27 januari, 2006 21:58, Blogger Maria said…

    Jag kom iväg till slut - klockan åtta...får skärpa mig. Roger, tycker nog det där låter som en undanflykt också :)
    Jag har ständigt problem med att vara pigg och trött när jag inte ska vara det. Pigg sent på kvällen, trött på morgonen när man ska upp.

     
  • At 30 januari, 2006 08:12, Blogger Roger said…

    Känner dessutom igen mig alltför väl. Och på tal om listor:

    Du är utmanad (se min blogg)

     

Skicka en kommentar

<< Home