Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

lördag, januari 14, 2006

Telefonskräck

Jag blir ofta väldigt stressad när det ringer, både på jobbet (med undantag för ett gäng människor som antingen hjälper mig med mina problem eller som jag bara blir glad av att prata med) och hemma, för att inte tala om mobilen. Självklart inte när man bara ska bestämma en tid eller plats, utan det är de där andra samtalen, de som drar ut på tiden och som man aldrig riktigt vet när de är klara. Själv ringer jag bara andra när jag har ett ärende. Vad har jag för problem - är jag asocial (trots att jag älskar att umgås med andra), har jag bara blivit äldre, är det rätt och slätt ett stressyndrom eller ren och skär telefonskräck? Eller är det så att jag tycker det är effektivare att maila? Kanske är det skräcken för att bli tvungen att avge ett snabbt svar på en fråga? Jag vet faktiskt inte. Ibland önskar man att man fattade lite mer om hur man själv funkar. En sak har jag i alla fall fattat: nuförtiden är det mycket som gör mig stressad. Så var det inte förut.