Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

måndag, januari 16, 2006

Slutsats

För er som följt mina inlägg gällande huruvida jag är vuxen eller inte nu när jag är 35 så kan jag meddela att jag kommit fram till en slutsats och svaret är JA. De olika premisserna för att komma fram till denna slutsats var:
* Härom dagen kände jag att den TV-sända del 2 av trettondagskonserten i bakgrunden skänkte mig ett härligt inre lugn medan jag grejade i köket.
* Se gårdagens inlägg. Ingen kan väl tvivla efter detta?!
* Jag skickade ett mail till några vänner angående att titta på Il Divo eller Saturday night fever i vår.
* Min sambo har också blivit vuxen: Han bokade biljetter till Jörgen Mörnbäck på Lisebergsteatern.
* Jag har börjat shoppa på nätet mer och mer eftersom det är så skönt att slippa all trängsel och alla människor, och framförallt alla köer.
* Istället för att dricka sig onykter på danska fruktaperitifer (kiwi, hallon, citron) av märket Jackpot som när det begav sig, så njuter man hellre av en flaska rött, vars årgång, druva och ursprung måste diskuteras. Det roligaste är att gissa sorten.
* Och givetvis så tar man en irish coffee eller hemmagjord cappuccino efter maten, tillsammans med en bit mörk choklad vars ursprung också gärna diskuteras (Konsum, pralinbutiken på hörnet eller Seven Eleven?). Gärna en god hemmagjord drink också från barskåpet som fyllts under ett antal resor som gått via bordershopen i Puttgarden.

5 Comments:

  • At 18 januari, 2006 11:26, Blogger Pia-Pralin said…

    suck... ja då är jag nog också vuxen nu då... nästan ;-)

     
  • At 18 januari, 2006 13:42, Blogger Frk Fleggman said…

    Du är klart på G - men det där kallar jag ändå bara låtsasvuxen. Vänta bara... du kommer att göra fler skrämmande upptäckter. Håll ögonen öppna!

     
  • At 18 januari, 2006 19:20, Blogger Maria said…

    Men är det så negativt egentligen? Det finns ju inget som säger att man inte kan ha kul bara för att man är vuxen :)

     
  • At 18 januari, 2006 19:30, Blogger Drysen said…

    När jag blir vuxen ska jag bara vara vuxen ibland. Jag ska ett rum i mitt hus, i det rummet ska jag ha massa leksaker och roliga grejer och varje dag, minst en timme, ska jag sitta där inne och minnas och leka och må allmänt bra och inte tänka på omvärlden. :)

     
  • At 19 januari, 2006 08:54, Blogger Frk Fleggman said…

    Det är inte negativt - men skrämmande!

     

Skicka en kommentar

<< Home