Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

måndag, januari 30, 2006

Kan en dator ha vax i öronen?

- Välkommen till Västtrafiks röststyrda tidtabellsupplysning. Vilken hållplats vill du åka till?
- Rosenlund
- Jag hittade för många alternativ. Var god och ange utförligare information.
- Rosenlund färjeläge.
- Ursäkta, jag hörde inte vad du sa.
- Rosenlund båt
- Ursäkta, jag hörde inte vad du sa.
- Rosenlund
- Jag hittade för många alternativ. Var god och ange utförligare information.

Klick

En före detta kollega till mig ringde till SJ för några år sedan och skulle beställa biljett till Budapest och bemöttes av:
- Du vill åka till...Bastuträsk, stämmer det?

2 Comments:

  • At 31 januari, 2006 11:54, Blogger Frk Fleggman said…

    Åh dessa plåtröster - I HATE THEM. Undrar som det är samhällsekonmiskt försvarbart att man ersatt levande människor med datorer med vaxproppar. Tänk vad tid det tar, tid som vi kunde gjort nyttiga saker med istället.

     
  • At 31 januari, 2006 13:57, Blogger Pia-Pralin said…

    Hihi... hörde en historia om en engelsman som köpte en biljett i Stockholm till Venice.... men hamnade i Vännäs dagen efter...Jag tror att det faktiskt var sant för det stod i Västerbottens Kuriren om jag inte mins fel.! :-)

     

Skicka en kommentar

<< Home