Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

måndag, april 10, 2006

Lurupprop

Nu kan jag inte låta bli att ta upp det här med öronsnäckor till mp3/CD-spelare/radio osv. Varenda morgon har jag exakt samma problem på bussen: Den vänstra luren sitter inte kvar i mitt öra och envisas med att trilla ur, gång på gång på gång, ända tills jag ger upp och bestämmer mig för att bara lyssna på den högra snäckan (den brukar sitta fast efter ett par försök eller så). Jag har testat alla möjliga sorter och märken men faktum kvarstår: Den enda typen av "lur" som funkar på mina öron är de som har en skena och sitter utanpå örat och som gör att man ser ut som ett fån. Tillverkarna av såna här attiraljer verkar fullständigt ha glömt bort oss stackare som har öron som inte passar ihop med de andra typerna av lurar. Och då använder jag ändå de här, som kommer med många utbytbara pluggar i olika former. Det här är diskriminering. Jag kräver upprättelse!
PS Någon som har testat de lurarna som man hänger på örat?

6 Comments:

  • At 11 april, 2006 07:44, Anonymous Anonym said…

    Nej har inte testast hänglurar. Däremot har jag haft samma problem som du med "The Plugg" eller vad de nu kallas från Koss. Och samma sak med alla "in-ear"-modeller, dom där med små ledade hörlurar som alla påstår ska passa inne i öronen (men inte i mina). Apples vanliga lurar som följer med iPoden funkar dock för mig.

    Skönt att höra att man inte är ensam med "lurpassning"...

     
  • At 11 april, 2006 09:51, Blogger Vild-hallon said…

    Vi kanske ska bilda en stödförening... jag har för små öron (eller hörselgångar) för alla de där "propparna" så det gör bara ont efter ett tag. Musik ska ju vara njutning ju...

     
  • At 11 april, 2006 17:30, Blogger nyx said…

    Samma problem här. Men lurarna som följer med W550i (SonyEricsson) sitter som en smäck. De känns lite perversa första gången man provar, men funkar faktiskt.

     
  • At 11 april, 2006 21:37, Blogger Rex said…

    Jag bara lindar lite tejp runt skallen så sitter de som gjutna, och vilket ljud sen ;-)

     
  • At 11 april, 2006 22:15, Blogger Maria said…

    Aha, det var intressant (och skönt) att jag hade så många jämlikar! I brist på stödförening så får vi gnälla lite här.
    Roger: Jag har faktiskt rätt bra lurar till min mp3-spelare, in-ear, men det går inte på en löprunda...
    Vild-hallon: Ja det är så lagom njutning när man måste stoppa in den i örat om och om igen...
    Nyx: Det är snart dags för en ny mobil för min del, så tack för tipset!
    Rex: Vad bra, då behöver du ju inte gå till frissan heller :)

     
  • At 12 april, 2006 21:33, Blogger S-Man said…

    "Pluggar" har jag aldrig gillat.
    Har alltid använt mig av hörlurar med byglar. Kanske inte så koolt om man ska hänga med i ett eventuellt Ipod-mode, men praktisktsomfan.

     

Skicka en kommentar

<< Home